Oldalak

2014. április 4., péntek

A beavatott

Divergent / A beavatott



Most egy kicsit összetettebb kritikát hoztam A beavatott című filmről, illetve a könyvről is leírtam a véleményemet, remélem nem gondJ
Úgy találtam rá a filmre, hogy apukám azzal jött oda hozzám: „Tudom mi lesz a következő kedvenc filmed!” Nos… talán kicsit kiismerhető az ízlésem, de nem teljesen lett igaza.
Amikor megnéztem a trailer-t, teljesen el voltam ragadtatva, egyből megfogott. És amikor megláttam, hogy könyvből készítették, már olvastam is, majd két nap alatt ki is végeztem.
A történet egy futurisztikus világban játszódik, mint mostanában elég sok világsikerű könyv/film. Ebben a világban az emberek öt csoportra lettek osztva a háborúk elkerülése végett.
Az öt csoport a következő:
1.   A bátrak, akik az emberek félelmét okolták az állandó háborúskodás miatt.
2.   A műveltek. Ők a tudatlanságot hibáztatták.
3.   Az őszinték, akik a folyamatos hazudozást szüntették meg.
4.   A barátságosak, akik az agressziót okolták.
5.   És az ötödik csoport, Az önfeláldozók. Ők az önzőséget tiltották be csoportjukban.
Mikor az emberek betöltik a 16. életévüket, csoportot választanak, egy szimuláció segítségével, ami kimutatja, hogy ki melyik csoportba illik. Általában mindenki a saját csoportjában marad, ott, ahova született, évente 2-3 csoportváltó szokott csak lenni.
Viszont van egy úgymond „legális faj”, akik egyik csoportba sem illenek, ők Az elfajzottak. Titokban kell élniük egy általuk választott csoportban, de általában nem tudnak beilleszkedni. Az elfajzottak legtöbbször Az önfeláldozók közül kerülnek ki, és általában csoportot váltanak.
Egy ilyen lány a mi főszereplőnk, Beatrice Prior (Shaileene Woodley) is. A bátrakhoz szegődik tehetetlenségében és ijedtségében, ahol még több ijesztő és váratlan dolog várja. Két kemény kiképző, Négyes/Four (Theo James) és Eric (Jai Courtney), akik közlik a felavatottakkal, hogy nem mindenki maradhat a csoportban, csak aki tényleg bátor, és a kiképzésen sok pontot ér el. Tris viszont vékony és gyenge, ezért a gyakorlati kiképzés nehezen megy neki. Viszont a szimulációbeli félelmeinek legyőzésében jó. Feltűnően jó.
Tris szerez magának barátokat, Christina-t (Zoe Kravitz) és Will-t (Ben Lloyd-Hughes), akadnak ellenfelei is, például Peter (Miles Teller), aki eléggé kipécézte magának Trist, de olyan is van, aki nem igazán tudja eldönteni, hogy szeresse-e vagy utálja Trist, Al (Christian Madsen).
Miközben olvastam, sokszor alig tudtam letenni, egyszer még a buszról is majdnem elfelejtettem leszállni. A történet vitt magával, Veronica Roth írt egy remek könyvet, és azt meg kell említeni, hogy Veronica ’88-as születésű, vagyis még csak 25 éves.  Ezt tekintetbe véve még nagyobb elismerés jár neki tőlem, hogy ilyen fiatalon ilyen nagyot alkotott.
Nagy izgalommal ültem be a moziba, irtóra kíváncsi voltam, hogy mit hoznak ki belőle. De sajnos azt kell mondanom, hogy valamilyen szempontból csalódtam.
Kezdem a történettel… Úgy nagyjából minden a helyén volt, viszont az nem tetszett, hogy a szimulációk közül szinte mindegyik máshogy volt, mint a könyvben. És még csak azt se mondhatják, hogy nem lett volna kivitelezhető, mert teljesen az… És szerintem a könyvben sokkal több információ van, de hát ez mindig így van… L
A helyszíneket máshogy képzeltem el, hiszen máshogy is vannak leírva, és néhány cselekedetüket is, mint például a vonatra/vonatról fel- és leugrálást. Talán ez az az egy amit megértek hogy nem csinálták meg úgy ahogy a könyvben van, de a többit furcsállom.
Ami a szereplőket illeti, szerintem Trisnek nem igazán jól jelenítették meg a személyiségét, olyan hiányérzetem volt, vagy talán már megszoktam, hogy tudom mit gondol, hiszen a könyv az ő szemszögéből íródott.
Christina jól szerepelt, neki észre lehetett venni, hogy Az őszintéktől jött, kimondta amit gondolt, vele nem volt gondom.
Viszont Al-lel, Will-lel és Uriah-hal annál inkább. Alt és Willt alig láttuk, én sokkal több szerepet adtam volna nekik. Aki csak nem olvasta a könyvet, az talán nem is tudja, hogy az egyik „merénylő” annál a bizonyos szakadékos incidensnél Tris egyik addigi legjobb barátja volt (legalábbis a könyvben)… Will szintén… A végén még én se ismertem volna fel, hogyha nem tudom hogy éppen mi történik. És nagy sajnálatomra azt is kihagyták, hogy Will és Christina összejött, pedig szerintem az egy, ha még nem is fontos, de jó, izgalommal teli történés volt. Uriah a könyvben sem volt hű de sokat, a filmben még kevesebbet, pedig én hogy őszintén megmondjam, nagyon bírtam, olyan kis aranyosan viselkedett Tris-szel amikor kiközösítették.^^
Peter viszont teljesen oké volt, nem volt benne minden amit tett, sajnos (vagy inkább szerencsére?) azt a részt kihagyták amikor kiszúrta az egyik felavatott társának a szemét.
A színészeket hagytam a legvégére, sajnos nem azért mert ez a legjobb. Sőt… Én egyik szereplőt sem így képzeltem el, talán Caleb-et valami ilyesminek, de a többiek még a közelébe sem érnek. Tris-en, bár láttam az előzetesben, teljesen kiakadtam, Négyesen és Christina-n szintén. Bár jól játszottak, így nekem mégsem volt teljes a film, eléggé zavaró volt, de egy adoptációnál sajnos mindennek meg van a veszélye, amiket hibákként leírtam. De mint már említettem - szerintem - teljesen kivitelezhető dolgokat is kihagytak/másképp csináltak meg.


Viszont így tényleg utoljára azt azért megemlíteném, hogy senkinek sem akartam elvenni a kedvét a filmtől, hiszen aki nem olvasta a könyvet, annak igenis tetszhet, ha én nem veszem figyelembe, akkor én is baromira odáig vagyok a filmért, hiszen akkor nem tudom mik hiányoznak, anélkül is teljes a kép, és akkor most ez lenne az egyik kedvenc filmemJ*-*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése